Tämän kaiken löydät intrasta

Intranetin sisältö täydentyy tarpeen mukaan, mutta jo alkuvaiheessa sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa. Seuraavassa joitain esimerkkejä.

Ajankohtaista

Yrityksen sisäiset uutiset

Jokaisen yrityksen sisäiset uutiset esimerkiksi uusista urakoista ja työntekijöistä sekä muista tiedotettavista asioista. Informoi uutisoitava asia yrityksen uutisvastaavalle, joka julkaisee uutisen. (Uutisen voi ajastaa).

Yritysten ulkoiset uutiset

Automaattinen RSS-syöte kotisivuilta.

Kalenteri

Jokaisen yrityksen oma kalenteri, johon voi tallentaa oman yrityksen tapahtumia ja tärkeitä päivämääriä. Kalenteri ei synkronoidu Outlookiin. Näet vain oman kalenterisi tiedot. Kalenterimerkintää tallennettaessa voit kuitenkin valita, minkä yrityksen kalentereihin tieto tallentuu. Esimerkiksi Suomen Maastorakentajien 30-vuotispäivä näkyy kaikkien yritysten kalentereissa. Jokainen työntekijä voi tallentaa kalenterimerkinnän.

Andament Group

Intranet auttaa tavoitteiden saavuttamisessa, auttaa toimintojen yhtenäistämisessä sekä sujuvoittaa arkea. Sen takia löydät intrasta myös seuraavat sisällöt:

  • Missio ja visio, eli mikä on meidän yhteinen tehtävä ja tavoite
  • Konsernin strategia
  • Nopeat faktat konsernista ja kaikista tytäryhtiöistä
  • Tietoa laadusta ja työturvallisuudesta, eli mitä se tarkoittaa Andament Groupissa
  • Toimipisteet yhteystietoineen

Henkilöstö

  • Henkilöhaku, eli koko konsernin puhelinluettel
  • Tervetuloa taloon. Ohjeistukset ja perehdyttäminen
  • Työterveysasiat
  • Tyky-toiminta. Tietoa esimerkiksi virikeseteleistä sekä muista eduista kuten sopimushinnoista eri liikuntapaikkojen kanssa
  • Lomakkeet. Yrityskohtaiset lomakkeet kuten tunti-ilmoitukset ja matkalaskupohjat
  • Momentti. Tähän mennessä julkaistujen henkilöstölehtien artikkelit

Työkalupakki

  • Laatukäsikirja
  • Projektityötila. Työtila, jossa voi jakaa tiedostoja, keskustella ja kutsua myös ulkopuolisia
  • Työmaat. Tietoa käynnissä olevista ja valmistuneista työmaista
  • Myynnin ja markkinoinnin esitteet, esitykset, esityspohjat, graafinen ohjeistus, logot ja kuvat
  • Hankintatieto. Toimittajien sopimushinnat, alennukset.
  • Rekrytointi. Ohjeet uuden henkilön rekrytointiin ja rekrytointi-ilmoitusten ilmoituspohjat
  • Taloushallinto. Taloushallinnon tärkeät päivämäärät, taloustiedot jne.
  • IT. Netmanin yhteystiedot ja IT-ohjeistukset

Keskustelu

Ajatusten vaihdosta työkavereiden kanssa on monenlaista iloa. Intran keskusteluosio tarjoaa siihen helpon vaihtoehdon. Runsasta käyttöä toivotaan 🙂

Intranetin käyttäjäopas

Kun haluat perehtyä tarkemmin intranetiin ja sen sisältöön, lisätietoa löytyy intran ohjekirjasta.

Yhteyshenkilöt

Järjestelmänvalvojana ja pääkäyttäjinä toimivat Mikael Tuorila, Sanna Hälvä sekä Maija Bertula. He auttavat kaikissa intraan liittyvissä kysymyksissä.

Uutisvastaavat

Uutisvastaavat huolehtivat intranetin yhtiökohtaisista uutisista. Kun yhtiössä tapahtuu esim. rekrytointeja ja uusia urakoita, välitä uutisoitava asia ja siihen liittyvä kuva uutisvastaavalle. Häntä voi tiedottaa hyvissä ajoin etukäteen, sillä uutisten julkaisupäivä voidaan ajastaa.

Sisäisten uutisten uutisvastaavina toimivat seuraavat henkilöt:

Andament Group – Maija Bertula
Maastorakentajat – Violetta Laitala ja Marja Leena Rytkönen
Morenia – Janne Posio
Nevia – Vikke Saarelainen
Skarta – Ellinor Olofsson
SL Asfaltti – Antti Kaarlela
Weldone – Riikka Salonpää

Momentin kaikki intranet-jutut

Artikkelit

Käynti- ja laskutusosoite
Andament Group Oy
Kalajoentie 6, 85100 KALAJOKI
y-tunnus: 0951090-4

Lehden tekijät

© Momentti 2020.